KANNANOTTO: Kymenlaakson Keskustanaiset kehottaa katsomaan eteenpäin

(Julkaistu 18.9.2015)
Perjantai on tärkeä päivä. Suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluu olennaisena osana oikeus osoittaa mieltään. Moni pieni- ja keskituloinen tuntee esitetyt työelämän uudistukset palkkapussissaan. Erityisesti uudistukset osuvat naisiin, ja tämän viestin pitää kuulua.
Mutta tärkeitä päiviä ovat myös lauantai, sunnuntai, maanantai ja kaikki muutkin tulevat päivät. Suomen taloustilanne on vaikea: velkaantuminen jatkuu ja vienti ei vedä. Sen vuoksi on tehtävä uudistuksia, jotka säästävät meidän kaikkien veroeuroja ja luovat mahdollisuutta uudelle työlle.
Uudistusten sisältöä ei ole lyöty vielä lukkoon. Toivomme, että työelämän uudistuksia vielä rukataan niin, että ne kohdistuisivat tasapuolisemmin eivätkä koskisi erityisesti naisvaltaisia aloja. Pitää muistaa, että nämä ovat yhteiset talkoot, jotka pidetään ei vain meidän vaan myös tulevien sukupolvien vuoksi.
Kymenlaakson Keskustanaiset kehottaakin kaikkia – eri puolueita, työntekijöitä, työnantajia, yrittäjiä, opiskelijoita, eläkeläisiä, naisia ja miehiä – katsomaan eteenpäin tämän viikon yli. Ketään ei kannata demonisoida: vain kuuntelemalla ja ymmärtämällä eri näkemyksiä on Suomen mahdollista päästä eteenpäin.
Pitkän aikaa olemme saaneet Suomessa nauttia siitä, että palkkoja, palveluja ja tukia on voitu parantaa. Nyt olemme tilanteessa, että rahat eivät riitä samaan kuin aiemmin. Sen sijaan, että jumiutuisimme nykytilanteeseen, yrittäkäämme päästä yhdessä eteenpäin – uuden nousun aika vielä tulee.
Lisätietoja: Anniina Peltola, johtokunnan jäsen, 040-7399347, Liisa Varjola, puheenjohtaja, 040-7078452, Kymenlaakson Keskustanaiset